Методичний кабінет |
![]() |
Кабінет утворено з метою централізації управління навчально-методичною діяльністю кафедр Університету, її планування та організації. Кабінет здійснює розробку засобів щодо здобуття вищої освіти, яка визначає здатність особи успішно здійснювати професійну та подальшу навчальну діяльність. Здійснює підвищення ефективності навчального процесу та його методичного забезпечення, координацію обліку та звітності з питань навчально-методичної роботи кафедр, факультетів, Центральної та фахових методичних комісій. Кабінет проводить експертизу методичного супроводу навчального процесу, вивчає та поширює набутий кафедрами досвід та новітні розробки щодо організації навчання студентів. Структура Кабінету 1. Кабінет входить до складу Навчально-наукового інституту якості освіти Університету. 2. Кабінет очолює завідувач, який є науково-педагогічним працівником і призначається та звільняється з посади в порядку, передбаченому чинним законодавством. На посаду призначається особа, яка має повну вищу медичну освіту з досвідом роботи у вищих медичних закладах ІІІ-ІV рівнів акредитації не менше 5 років. 3. До кадрового складу Кабінету входять: методисти першої категорії вищої педагогічної освіти. 4. До складу Кабінету входить Рада методичного кабінету ННІ ЯО ХНМУ. Склад Ради затверджується наказом ректора Університету. Завідувач Кабінету входить до складу Ради. Функції та завдання Кабінету 1. Основними функціями Кабінету є: • формування щорічного плану методичної роботи; • визначення основних напрямків методичної роботи; • уніфікація єдиного підходу до вирішення навчально-методичних питань в університеті з урахуванням досягнень вищої школи; • проведення необхідних консультацій з роз'яснення наказів і розпоряджень, що стосуються методичної роботи; • організація збору матеріалів по позитивному досвіду методичної роботи в Університеті; • організація та проведення щорічних науково-методичних конференцій; • обмін досвідом методичної роботи з іншими закладами вищої освіти; • підготовка наказів, розпоряджень, інструкцій, вказівок і т. ін.; • контроль за діловодством кафедр Університету; • контроль за діловодством Центральної та фахових комісій Університету; • ведення діловодства методичного Кабінету; • забезпечення звітності з методичної роботи Університету. Планування та організація методичного забезпечення навчального процесу. Контроль ефективності та якості навчально-методичної роботи кафедр. Впровадження інноваційних технологій та підходів до організації навчального процесу. Експертиза дистанційних курсів навчання Проведення семінарів з підвищення педагогічної майстерності викладачів із запровадження новітніх навчальних технологій. Організація та підготовка до проведення атестації випускників. Складання та ведення електронної бази навчально-методичної документації за такими напрямками: 1) Паспорт кафедри; 2) Програма навчальної дисципліни; 3) Методичні розробки з дисциплін для викладачів; 4) Методичні вказівки з дисциплін для студентів; 5) Методичні матеріали щодо забезпечення самостійної роботи студентів; 6) Методичні матеріали щодо забезпечення лекційного навчання; 7) Банки контрольних завдань: контрольні питання, тестові завдання, завдання до ролевих та ділових ігор та ін.; 8) Загальний план роботи кафедри на навчальний рік (учбово-методична, наукова, організаційна та виховна роботи); 9) План засідань кафедри на осінній та весняний семестри; 10) План-графік контрольних та взаємовідвідувань викладачів кафедри на осінній та весняний семестри; 11) Перелік семінарів внутрішньокафедральних форм підвищення кваліфікації викладачів на осінній та весняний семестри; 12) Тематичні плани лекцій, практичних занять та самостійної роботи на осінній та весняний семестри. Виконання інших функцій відповідно до доручень ректора Університету, проректорів та директора ННІ ЯО. 2. Основними завданнями Кабінету є: Планування та організація методичного забезпечення навчального процесу на кафедрах Університету; Робота з вивчення, узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду роботи викладачів; Впровадження в освітній процес сучасних освітніх технологій, інноваційних методів, засобів активації пізнавальної діяльності студентів; Сприяння комплексному методичному забезпеченню навчальних дисциплін і спеціальностей; Пропаганда передових методів навчання; Організація постійно діючої виставки навчально-методичної літератури з актуальних питань навчального процесу. Контроль ефективності та якості навчально-методичної роботи на кафедрах Університету; Здійснення методичного та організаційного забезпечення роботи з підготовки програм навчальних дисциплін і комплексних контрольних завдань, тестових комп'ютерних навчальних та контролюючих програм для самостійної роботи студентів; Сприяння спроможності учасників освітнього процесу в виконанні вимог Стандарту вищої освіти України та досягнень, заявлених у програмі результатів навчання. Участь у підготовці проектів наказів і планів заходів з навчально-методичної роботи; Участь у розробці перспективних планів розвитку навчально-методичного процесу, пропозицій університету щодо розвитку засобів забезпечення якості освіти; Аналіз роботи та підведення підсумків роботи з навчально-методичного забезпечення навчання на факультетах та кафедрах та впровадження інноваційних розробок та технологій у навчально-виховний процес; Координація діяльності структурних навчальних підрозділів та робочих органів навчально-методичного спрямування: деканатів факультетів, кафедр, що стосуються змісту та організації навчально-методичної роботи; До складу Кабінету входить Рада методичного кабінету ННІ ЯО ХНМУ. Рада методичного кабінету координує напрямки методичного забезпечення навчального процесу, проводить експертизу методичних видань кафедр Університету щодо відповідності їх програмам навчальних дсциплін, з урахуванням кваліфікаційних вимог Державного стандарту Вищої медичної освіти України, згідно з Європейською кредитно-трансферною системою. Участь в організації та проведенні навчально-методичних конференцій, семінарів, виставок, тематичного інформаційного супроводу.
|