Положення про студентський гуртожиток |
![]() |
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ ХАРКІВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ МЕДИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ЗАТВЕРДЖЕНО наказ ХНМУ від «10» серпня 2020р. №184 ПОЛОЖЕННЯ про користування гуртожитками Харківського національного медичного університету Положення про користування гуртожитками Харківського національного медичного університету (далі - Положення) визначає механізм забезпечення студентськими гуртожитками здобувачів вищої освіти, особливості використання гуртожитків Харківського національного медичного університету (далі - Університету), зокрема: порядок надання, поселення та користування жилою площею, жилими та іншими приміщеннями, порядок виселення та умови проживання. І. Загальні положення
1.1. Положення розроблено на основі Конституції України, Житлового кодексу Української РСР, Законів України «Про вищу освіту», «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків»; Постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 796 «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами освіти, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності», «Примірного положення про користування гуртожитками», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20 червня 2018 р. N 498, «Положення про особливості користування гуртожитками закладів фахової передвищої та вищої освіти», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України № 1452 від 21 листопада 2019 року, Статуту Харківського національного медичного університету, інших нормативно-правових актів. 1.2. Положення про користування гуртожитками не може звужувати права та встановлювати додаткові обов’язки для мешканців гуртожитків Університету, визначені «Положенням про особливості користування гуртожитками закладів фахової передвищої та вищої освіти», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України № 1452 від 21 листопада 2019 року, і є обов’язковим для здобувачів освіти та інших мешканців, які проживають у гуртожитку. 1.3. Положення затверджується наказом Ректора Університету за погодженням з органами студентського самоврядування. ІІ. Проживання у гуртожитку Університету
2.1. Гуртожитки Університету використовуються для проживання здобувачів освіти (студентів, аспірантів, докторантів, інтернів, клінічних ординаторів, слухачів), в тому числі іноземних громадян, під час навчання в ХНМУ за очною (денною), заочною формою здобуття освіти, вступників та працівників Університету, які не мають постійного місця проживання за місцем розташування Університету. 2.2. У гуртожитках Університету можуть проживати: 1) здобувачі освіти за заочною формою здобуття освіти у випадку необхідності виконання компонентів навчального плану, що передбачають їх особисту присутність в Університеті; 2) здобувачі освіти, які здобувають освіту за очною (денною), заочною формою у іншому закладі освіти, що не має (або має у недостатній кількості) місць для проживання здобувачів освіти у власних гуртожитках за умови повного забезпечення здобувачів освіти Університету жилою площею; 3) здобувачі освіти (сім’я), що складається зі здобувачів освіти одного чи різних закладів освіти за умови повного забезпечення здобувачів освіти Університету жилою площею; 4) вступники під час проведення вступних випробувань з інших населених пунктів у тому числі діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, особи з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, за умови відсутності у них місця проживання за місцезнаходженням Університету; 5) за умови повного забезпечення здобувачів освіти Університету жилою площею, у гуртожитках можуть проживати працівники Університету та інші громадяни. 2.3. Гуртожитки Університету об’єднуються в Студентське містечко, яке є структурним підрозділом Університету. Роботу Студентського містечка організовує його директор. 2.4. Університет у якості гуртожитку для проживання осіб може використовувати спеціально збудовані або облаштовані для цієї мети жилі будинки, орендовані жилі будинки. 2.5. Не допускається проживання у підвалах, мансардах, цокольних поверхах, а також у жилих приміщеннях, непридатних для проживання. 2.6. Усі приміщення студентських гуртожитків мають використовуватися за їх функціональним призначенням. 2.7. Жила площа у студентських гуртожитках Університету надається: 1) у вигляді окремого ліжко-місця за спільного проживання одиноких осіб однієї статі; 2) окремого жилого приміщення для відокремленого проживання однієї особи або сім’ї. 2.8. Розмір жилої площі визначається нормами чинного законодавства та нормативно-технічними документами. 2.9. Адміністрація студентського гуртожитку Університету зобов’язана забезпечити у гуртожитку належні умови для проживання, самостійної роботи, відпочинку, заняття фізичною культурою і спортом, а також дотримання відповідних санітарно-гігієнічних норм і правил, проведення поточного та капітального ремонтів приміщень й обладнання, а також створити умови для користування гуртожитком осіб з особливими потребами та маломобільними групами населення. Права й обов’язки працівників гуртожитків Університету визначаються їх посадовими інструкціями. 2.10. Університет оприлюднює на свєму вебсайті: 1) інформацію про наявність гуртожитків, наявність вільних місць у студентських гуртожитках, розмір плати за проживання у них, у тому числі у разі надання жилих приміщень підвищеного рівня комфортності; 2) Положення про користування гуртожитками; 3) зразок договору найму жилого приміщення гуртожитку. 2.11. Розмір плати за проживання у гуртожитках Університету встановлюється Ректором Університету за погодженням із органом студентського самоврядування та виборним органом профспілкової організації студентів із урахуванням вимог чинного законодавства. Плата за проживання у гуртожитках Університету вноситься мешканцями у порядку та строки, встановлені договором найму жилої площі у гуртожитках Університету. III. Надання жилої площі у гуртожитках Університету 3.1. Для одержання в користування жилого приміщення у студентських гуртожитках Університету на поточний навчальний рік особа подає заяву на ім’я Ректора Університету. 3.2. Рішення про надання особі жилої площі у студентських гуртожитках приймає Ректор Університету за погодженням з органами студентського самоврядування. 3.3. Для організації надання жилої площі у гуртожитках Університету Ректор може створювати відповідні робочі органи Університету, до складу яких мають обов’язково входити представники органів студентського самоврядування. 3.4. У разі прийняття рішення щодо надання особі жилої площі в студентському гуртожитку адміністрація Університету видає такій особі ордер на жилу площу в гуртожитку (далі - ордер) встановленої форми з одночасним укладанням з нею договору найму жилого приміщення в гуртожитку. 3.5. Приміщення студентських гуртожитків під час канікул можуть надаватись у користування відповідно до Переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами освіти, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 796. 3.6. Надання жилої площі у студентському гуртожитку Університету у вигляді окремого ліжко-місця відбувається з урахуванням статі особи, а також може здійснюватися з урахуванням навчання здобувачів освіти на одному факультеті (відділенні, курсі). 3.7. Черговість надання жилої площі у студентському гуртожитку Університету, у тому числі право на першочергове забезпечення осіб пільгових категорій, встановлюється відповідно до вимог законодавства. 3.8. Поселення до гуртожитку здійснюється на підставі ордера (Додаток № 1) та документа, що посвідчує особу. Ордер зберігається у особи, якій він виданий, протягом усього строку її проживання у гуртожитку Університету. 3.9. Здобувачі освіти Університету підлягають обов’язковим профілактичним медичним оглядам відповідно до статті 21 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб». 3.10. Облік ордерів, оформлення документів щодо реєстрації місця проживання мешканців гуртожитку відповідно до законодавства здійснює посадова особа Університету, на яку покладено такі обов’язки. 3.11. Особі, яка поселяється до гуртожитку, згідно з виданим їй ордером надається ліжко-місце або окреме жиле приміщення (кімната), майно за переліком, зазначеним у договорі найму жилого приміщення в гуртожитку Університету (Додаток № 2). Таку особу обов’язково ознайомлюють під підпис з правилами внутрішнього розпорядку, правилами техніки безпеки та пожежної безпеки гуртожитку. Батьки або інші законні представники у разі поселення до гуртожитку Університету здобувача, який є неповнолітньою особою, також ознайомлюються з Положенням про користування гуртожитками та правилами внутрішнього розпорядку гуртожитку. За письмовим зверненням батьків або інших законних представників здобувачів - неповнолітніх осіб Університет може встановити обмеження щодо виходу з гуртожитків таких осіб у нічний час. 3.12. Здобувачам освіти, які поселяються до гуртожитку Університету після закінчення канікул, надаються кімнати, в яких вони мешкали раніше. IV. Користування гуртожитками Університету 4.1. Мешканці студентського гуртожитку Університету мають право безперешкодного цілодобового доступу до гуртожитку (входити до нього та виходити з нього). Забороняється вимагати від них у будь-який час доби усні або письмові пояснення щодо причин їх входу чи виходу з гуртожитку Університету, крім випадку, визначеного в абзаці третьому пункту 3.11. розділу III цього Положення. 4.2. Відвідувачі мають право перебувати в студентському гуртожитку з 8:00 до 22:00. Входячи до гуртожитку, відвідувач пред’являє черговому гуртожитку документ, що посвідчує особу, і реєструється в журналі відвідувачів. Мешканець студентського гуртожитку зобов’язаний особисто зустріти відвідувача та залишити свою перепустку черговому гуртожитку. Мешканець гуртожитку відповідає за своєчасний вихід з гуртожитку відвідувачів і дотримання ними правил внутрішнього розпорядку гуртожитку. Мешканець зобов’язаний особисто провести відвідувача до виходу з гуртожитку та забрати свою перепустку. 4.3. Мешканці студентського гуртожитку Університету за погодженням з адміністрацією гуртожитку можуть використовувати приміщення спільного користування для проведення освітніх, культурно-розважальних та спортивно-оздоровчих заходів. Під час проведення таких заходів потрібно дотримуватись обмежень щодо допустимого рівня шуму, правил поведінки та санітарно-гігієнічних вимог. 4.4. Мешканці студентських гуртожитків Університету мають право: - на своєчасне отримання житлово-комунальних послуг належної якості; - користуватися допоміжними приміщеннями, камерами зберігання, іншим обладнанням і майном спільного користування гуртожитку; - вимагати своєчасного ремонту або заміни обладнання, меблів, інвентарю, постільної білизни тощо, які стали непридатними для використання, а також усунення недоліків у забезпеченні побутових умов з дотриманням мешканцями вимог законодавства у сфері надання побутових та житлово-комунальних послуг; - обирати органи студентського самоврядування гуртожитку Університету й бути обраними до їхнього складу (для здобувачів освіти); - через органи студентського самоврядування гуртожитку Університету брати участь у вирішенні питань, пов’язаних з поліпшенням житлово-побутових умов, якості роботи працівників гуртожитку, організації культурно-розважальної, виховної, спортивно-оздоровчої роботи, дозвілля тощо; - звертатись зі скаргами на роботу працівників гуртожитку Університету й житлово-побутові умови, що не відповідають встановленим нормам, з інших питань утримання гуртожитків до адміністрації Університету, інших установ відповідно до Закону України «Про звернення громадян»; - інші права відповідно до законодавства. 4.5. Мешканці студентських гуртожитків Університету зобов’язані: - знати й виконувати правила внутрішнього розпорядку гуртожитку; - своєчасно та у повному обсязі відповідно до договору найму жилого приміщення в гуртожитку Університету сплачувати плату за проживання, комунальні послуги; - підтримувати чистоту й порядок у своїй кімнаті та у місцях загального користування; - дбайливо ставитись до майна гуртожитку, економно і раціонально витрачати тепло, електроенергію, газ і воду; - своєчасно подавати заявки на ремонт електричного, сантехнічного, іншого обладнання та меблів; - про всі надзвичайні події в гуртожитку Університету терміново повідомляти адміністрацію гуртожитку, органи студентського самоврядування гуртожитку; - не перешкоджати у правомірному доступі до гуртожитку Університету та/або використанні приміщення, майна, обладнання, що знаходяться у спільному користуванні, іншим особам; - у разі залишення гуртожитку Університету більше ніж на 3 доби попереджати про це адміністрацію гуртожитку; - відшкодувати заподіяні матеріальні збитки відповідно до законодавства; - дотримуватися правил техніки безпеки, вимог пожежної безпеки, санітарних норм; - у разі самостійної заміни замка або втрати виданих ключів забезпечити наявність дублікатів ключів від жилого приміщення, в якому вони проживають, в адміністрації гуртожитку. 4.6. Мешканцям студентських гуртожитків Університету під час проживання у гуртожитках забороняється: - порушувати правила внутрішнього розпорядку гуртожитків; - палити, вживати наркотичні або токсичні речовини, перебувати у стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп’яніння; - утримувати тварин; - самостійно здійснювати переобладнання та перепланування приміщень гуртожитку; - використовувати електропобутові прилади, не зазначені у договорі найму жилої площі в гуртожитку, без дозволу адміністрації гуртожитку Університету; - порушувати вимоги щодо дотримання допустимого рівня шуму в приміщенні; - самовільно переселятись з однієї кімнати у гуртожитку Університету до іншої. 4.7. Залучення мешканців гуртожитку Університету до виконання будь-яких робіт з його благоустрою та/або прилеглої території може здійснюватися виключно за їх згодою. 4.8. Представники адміністрації Університету, студентського містечка, науково-педагогічні, педагогічні та інші працівники Університету в межах виконання своїх посадових обов’язків мають право безперешкодного цілодобового доступу до гуртожитку Університету. 4.9. Переселення мешканців гуртожитків Університету між кімнатами в межах одного гуртожитку або між гуртожитками здійснюється на підставі письмової заяви особи. V. Відповідальність за порушення правил внутрішнього розпорядку в гуртожитках Університету 5.1. За порушення правил внутрішнього розпорядку гуртожитку адміністрація гуртожитку Університету має право зробити мешканцю гуртожитку: - зауваження; - попередження. 5.2. У разі систематичних порушень правил внутрішнього розпорядку гуртожитку з боку мешканця гуртожитку органи студентського самоврядування можуть порушити питання щодо його подальшого проживання в гуртожитку перед адміністрацією гуртожитку Університету. Рішення про подальше проживання такого здобувача освіти в гуртожитку Університету приймає Ректор Університету з урахуванням пропозицій органів студентського самоврядування та адміністрації гуртожитку. VI. Виселення з гуртожитків Університету 6.1. При відрахуванні з Університету (у тому числі при його закінченні), розірванні угоди на проживання, здобувачі освіти, які проживали в гуртожитку, залишають його у встановленому порядку в десятиденний термін від дня видачі відповідного наказу, без надання іншого жилого приміщення. 6.2. Вступники, які отримали незадовільну оцінку на вступних випробуваннях, залишають у встановленому порядку місце в гуртожитку протягом трьох діб з дня оголошення результатів випробувань; вступники, які подали апеляцію, - у триденний термін після підтвердження апеляційною комісією правильності оцінки; вступники, які не зараховані до Університету за конкурсом, - протягом трьох діб після виходу наказу про зарахування. 6.3. Виселення здобувачів освіти, які навчаються в Університеті, із гуртожитку здійснюється за погодженням з органом студентського самоврядування та первинною профспілковою організацією студентів. 6.4. У разі, коли з поважних причин здобувач вищої освіти не може залишити гуртожиток у відповідний термін, рішенням ректора/проректора Університету, за погодженням з органами студентського самоврядування та первинною профспілковою організацією студентів, цей термін може бути продовжений. 6.5. Виселення здобувача вищої освіти з гуртожитку здійснюється відповідно до законодавства України. У разі порушення здобувачем вищої освіти договору найму жилої площі в гуртожитку він виселяється з гуртожитку, повністю відшкодовуючи заподіяні збитки.
VII. Обов'язки адміністрації, студмістечка та гуртожитку 7.1. Керівництво господарською діяльністю та експлуатацією студмістечка, гуртожитків, організацією побуту мешканців, контроль за дотриманням установленого порядку здійснюється проректором з адміністративно-господарської роботи, директором студмістечка, комендантами гуртожитків. 7.2. Адміністрація, директор студмістечка та коменданти гуртожитків несуть відповідальність за належну експлуатацію і утримання гуртожитків, дотримання в них установленого порядку і правил проживання, організацію побуту мешканців, які проживають у гуртожитку, виховної, культурної і спортивно-оздоровчої роботи. 7.3. Адміністрація, директор студмістечка та коменданти гуртожитків повинні дотримуватись вимог даного Положення, договорів найму жилого приміщення, укладених з мешканцями гуртожитків, та інших договорів, норм чинного законодавства. 7.4. Адміністрація, директор студмістечка та коменданти гуртожитків здійснюють безпосереднє керівництво господарською діяльністю та експлуатацією гуртожитку, організацією проживання та побуту мешканців з додержанням санітарних, екологічних та протипожежних норм. 7.5. Адміністрація зобов’язана: - організувати належну експлуатацію та утримання майна гуртожитку відповідно до встановлених санітарних норм та правил; - укомплектувати гуртожитки меблями, обладнанням, білизною та іншим інвентарем згідно з діючими Типовими нормами обладнання гуртожитків меблями та іншим інвентарем; - забезпечувати мешканців необхідним обладнанням, інвентарем, інструментом і матеріалами для проведення робіт з обслуговування та прибирання гуртожитку і прилеглої території; - створювати умови для безперешкодного користування мешканцями, які проживають у гуртожитку, його допоміжними приміщеннями (загального користування); - здійснювати заходи з охорони матеріальних цінностей гуртожитку та матеріальних цінностей мешканців, які проживають у гуртожитку; - вести облік мешканців, які проживають у гуртожитку; - забезпечувати збереження ордерів осіб, які проживають у гуртожитку; - забезпечувати виконання правил внутрішнього розпорядку гуртожитку; - інформувати осіб, що проживають у гуртожитку, про прийняття рішень, які стосуються їхнього проживання та побуту в гуртожитку; - сприяти органам студентського самоврядування гуртожитку у вирішенні питань побуту і відпочинку здобувачів вищої освіти, які проживають у гуртожитку; - забезпечувати проведення поточного та капітального ремонтів гуртожитку, його допоміжних та нежилих приміщень, інвентарю, обладнання, крім поточного ремонту заселених жилих приміщень; – переселяти здобувачів вищої освіти у разі необхідності, при гострих захворюваннях і за умови відсутності можливості госпіталізувати хворих мешканців гуртожитку в ізолятори. 7.6. Спосіб виконання зазначених у пункті 7.5. зобов’язань визначається власником з урахуванням вимог законодавства. 7.7. Директор студмістечка спільно з органами студентського самоврядування та первинною профспілковою організацією студентів розглядають у встановленому порядку суперечності, що виникають з мешканцями і обслуговуючим персоналом гуртожитку. 7.8. Комендант гуртожитку: - здійснює поселення (погоджує поселення) в гуртожиток на підставі розпоряджень (наказів); - оформлює ордер щодо поселення студента у гуртожиток; - веде облік ордерів на здобувачів вищої освіти, які проживають у гуртожитках; - при поселенні здобувачів вищої освіти у гуртожиток забезпечує надання ліжка, шафи для одягу, стільця, стола, постільних речей (матраца, подушки, ковдри, постільної білизни), якщо інше не передбачено договором найму жилого приміщення. - ознайомлює під час поселення в гуртожиток під підпис осіб, які вселяються до гуртожитку, з Положенням про користуванням гуртожитками, Правилами внутрішнього розпорядку в гуртожитках, Правилами пожежної і техніки безпеки; - надає мешканцям необхідне обладнання й інвентар у відповідності з Типовими нормами, проводити обмін білизни згідно з санітарними правилами; - забезпечує чистоту і порядок у гуртожитку та на його території, а також додержується правил внутрішнього розпорядку, техніки безпеки і правил пожежної безпеки, освітлення, опалення гуртожитку за діючими нормами, своєчасну видачу прибирального інвентарю і матеріалів, охорону гуртожитку. - приймає рішення щодо переселення здобувача вищої освіти до іншої кімнати або гуртожитку; - своєчасно виселяє здобувачів освіти, які не мають права проживати в гуртожитку; - у разі виселення здобувачів освіти з гуртожитку приймає все майно, що було надано їм у користування. - веде облік зауважень і пропозицій мешканців з утримання гуртожитку та покращення житлово-побутових умов; - подає адміністрації Університету пропозиції щодо покращення умов мешкання в гуртожитку; 7.9. Обов'язками деканів факультетів, директора ННІПО та ННІПІГ є: - формування списків здобувачів освіти на проживання в студентських гуртожитках; - оформлення направлення на поселення здобувача освіти у студентський гуртожиток; - контроль оплати за договором найму жилого приміщення; - забезпечення контролю за порядком проживання здобувачів освіти у студентських гуртожитках. VIII. Студентське самоврядування у гуртожитках Університету 8.1. У гуртожитках діють органи студентського самоврядування, що є невід’ємною частиною громадського самоврядування Університету. 8.2. Структура, порядок проведення виборів і повноваження органів студентського самоврядування у гуртожитках закладу освіти визначається відповідно до статті 40 Закону України «Про вищу освіту», Статуту Харківського національного медичного університету, Статуту студентського самоврядування Харківського національного медичного університету. IX. Прикінцеві положення 9.1. Всі зміни та доповнення до даного Положення вносяться шляхом видання наказу Ректора Університету про внесення відповідних змін або розробку нової редакції Положення. 9.2. З дати затвердження в установленому порядку нової редакції «Положення про користування гуртожитками Харківського національного медичного університету», дане Положення втрачає чинність. Гуртожитки ХНМУ
|